معاون هنری اداره تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد «جمعه‌بازار کتاب مشهد» در جمعه بارانی مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تصاویر «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی درگذشت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت مرگ بروسلی چه بود؟ نقد و بررسی فیلم سینمایی «مست عشق» در برنامه هفت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مصطفی رحماندوست: خلق نگاه تازه از دنیای کودکان در شعر رضوی نیاز این حوزه است بر مدار نور به پیشواز میلاد هشتمین نور | افتتاح نمایشگاه خوشنویسی طلاب حوزه علمیه در آستانه میلاد حضرت رضا (ع) روایتی کافکایی از یک طنز تلخ | گفتگو درباره رمان «کمیته» رونمایی از نقاشی پرحاشیه چارلز سوم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» ساخته امیراطهر سهیلی روی پرده سینما رفت + فیلم «زخم کاری» و «سووشون» در انتظار پخش از شبکه نمایش اگر دستت را رها کردم روایت‌های دیده نشده از زائران امام رضا (ع) «حماسه» جاری در ادبیات «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب استقبال از «مکس دیوانه» در جشنواره کن
سرخط خبرها

برگزاری سومین کارگاه انتقال تجربه «روایت شهر» با موضوع زندگی روزمره در فیلمنامه

  • کد خبر: ۱۷۴۳۶۸
  • ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
برگزاری سومین کارگاه انتقال تجربه «روایت شهر» با موضوع زندگی روزمره در فیلمنامه
سومین کارگاه آموزشی «روایت شهر» در پردیس سینمایی اطلس مشهد و با موضوع زندگی روزمره در فیلمنامه برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، «روایت شهر» رویدادی برای هم آفرینی در تولید آثاری است که بتواند تصویر رسانه‌ای مشهد را با محوریت مزیت‌های هویتی آن در سطح ملی و  بین المللی ارتقا دهد.

این رویداد با هداف روایتی از فرهنگ عمومی، ایجاد پیوند بین نسل‌های گذشته و آینده توسط هنر، معرفی میراث فرهنگی، مستندنگاری وقایع و جریانات فکری سیاسی فرهنگی معاصر، بازنمایی هویت شهر مشهد از ابعاد مختلف در تولیدات بصری، بسط و گسترش ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و مدیریت شهری و بازنمایی عمق نفوذ فرهنگ رضوی در جان هویت شهری مشهد شکل گرفته و قرار است منجر به معرفی استعداد‌های جوان، تسهیلگری تعامل با فیلم‌سازان حرفه‌ای، هم‌آفرینی و همکاری گروه‌های هنری در تولید آثار، ارائه خلاقانه‌ی روایت‌هایی از زوایای جدید و متفاوت هویتی مشهد، تولید آثاری جهت ایجاد یک مجموعه تصویری منسجم از ابعاد گوناگون فرهنگ و هویت مشهد و ایجاد یک چرخه کامل زیست بوم رسانه‌ای، سینمایی از پژوهش تا تولید آثار با حضور نهاد‌های حرفه‌ای و هنرمندان شود.

روایت شهر از هفته گذشته و در ۲ نشست، میزبان جمعی از فیلمسازان و علاقمندان به سینما بود تا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، گامی در جهت ارتقای کیفی و افزایش معلومات و دانسته‌های فیلمسازان با تکیه بر زیست بوم مشهد بردارد و امشب (۲۴ تیر) نیز سومین کارگاه آموزشی روایت شهر با حضور «حمزه ابراهیم زاده» مدرس دانشگاه و فیلمنامه نویس برگزار شد.

ابراهیم زاده درباره برگزاری این کارگاه آموزشی به شهرآرانیوز گفت: یکی از خلأ‌هایی که معمولا در حوزه آموزش وجود دارد، این است که با وجود این که درباره تکنیک زیاد صحبت می‌شود، اما کمتر صحبتی از منشا هنری بودن آثار نمایشی و این که این آثار برگرفته از زندگی ما است، سخنی به میان می‌آید.

وی افزود: ما هر چه در زیست خود تعمق داشته باشیم، احتمال هنری شدن آن کار نیز بیشتر می‌شود و اتفاقا آثاری که باورپذیر نیستند و ساختگی و مصنوعی به نظر می‌آیند، آثاری هستند که خود سازنده در جریان اثر حضور ندارد وآنقدر درگیر کلیشه‌ها و باور‌های عمومی و خواست مخاطب می‌شود که خودش را فراموش می‌کند. در حالی که هر اثر هنری در حقیقت نوعی گفت و گوی هنرمند با خودش است.

ابراهیم زاده خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌هایی که به خصوص در حوزه فیلم کوتاه مشهد وجود دارد، این است که فرد مشهدی و این که زیست در مشهد امروز چه تاثیری در کار می‌گذارد، در کار دیده نمی‌شود. در حالی که این موضوع باید وجود داشته باشد.

وی در ادامه گفت: آنچه این کارگاه به دنبال آن است، این است که هنر یک رسانه است و آنگونه که رسانه‌های دیگر نمی‌توانند، به زندگی می‌پردازد و فکر می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->